2016. feb 03.

Ladies and gentlemen, this is your captain speaking

írta: Barton Bori
Ladies and gentlemen, this is your captain speaking

Kaikourán heteket lehetne eltölteni úgy, hogy minden nap csinálsz valamit, amit korábban még soha. Csak hát ugye kinek van erre pénze?
...Nekem! - gondolta Bori, és gyorsan feliratkozott egy gyorstalpaló pilóta-tanfolyamra.

Miután néhányan furcsának találták, hogy mindenféle búvároktatás nélkül kezdőket kivisznek a nyílt óceánra, szinte félve írom a mai bejegyzést. Ugyanis ma meg az történt, hogy egy húszperces ez-a-gomb-ezt-csinálja típusú tanfolyam után repülőt vezettem.

Na jó, nem teljesen egyedül. Ha őszinte akarok lenni, valószínűleg olyasmi helyzet volt, mint amikor egy kisgyereknek a hátsó ülésen adnak egy játékkormányt, és a kanyarokban büszkén brümmögve úgy csinál, mintha ő vezetne. De nem akarok őszinte lenni: szóval repülőt vezettem.

Előző nap jutott eszembe, hogy nincs autóm, úgyhogy felhívtam őket, hogy értem tudnak-e jönni - Új-Zélandon ugyanis szinte minden szolgáltatás árában benne van az is, hogy szükség esetén háztól házig szállítanak. Szóval elvittek a repülőtérre, ott gyorsan megmutogatták, hogy nagyjából hogyan működik egy repülő, aztán ketten beültünk, és elindultunk. Mivel nagyon fújt a szél, a felszállást és leszállást a másodpilótám (haha) csinálta, és néha közben is besegített amikor zuhanni kezdtünk, de egyébként összevissza kanyaroghattam, emelkedhettem, süllyedhettem, ő pedig csak mondta, hogy mikor merre menjünk, melyik mutató mit jelent, és fényképezett.

Kaptam róla hivatalos papírt is, és azt mondták, hogy ha el szeretnék kezdeni repülőgép-jogosítványt szerezni, egy órával kevesebbet kell majd gyakorlatra járnom. Már csak ezért is megérte.

Szólj hozzá

repülő kaikoura pilóta tanfolyam