2016. ápr 15.

Rövid történetek

írta: Barton Bori
Rövid történetek

Igazából csak menőzni akarok, hogy milyen szépen tudok asztalt-teríteni

1. Történet:
Ma egy öltönyös új-zélandi úriember (az öltönyös japán úriemberrel tartott üzleti megbeszélését félbehagyva) mesélt nekem Gödöllőről, ahol én még soha nem jártam. A kastély gyönyörű, és milyen kedves kis mondáink vannak nekünk, magyaroknak. Valóban, mondom erre én, de mégis melyikre gondol? Arra gondol, mondja ő, hogy Erzsébet hercegnő (vagy Mária Terézia? nem emlékszik pontosan) azzal a feltétellel egyezett bele a gróffal köttetendő házasságba, ha az Budapesttől Gödöllőig elviszi szánkón. Persze, hogy a dolgokat megnehezítsük, éppen nyár volt. De találékony fiú volt ez a gróf, felhintette sóval az egész utat, és a hercegnőt (illetve Mária Teréziát) elszánkóztatta egészen a kastély bejáratáig.
Elképzelésem sem volt, hogy miről beszél, de azért bólogattam okosan. A beszélgetés fénypontjaként pedig néhány perccel később megpróbálta kimondani, hogy Hódmezővásárhely.

2. Történet:
A főnökömnek van egy magyar vizslája.

3. Történet:
Új-Zélandon nem csak a villanykapcsolók, de a zárak is fordítva működnek. Hosszú, kínosan hosszú évek alatt tanultam meg otthon, hogy hogyan kell kinyitni és bezárni az ajtókat, erre nekik valahogy még ezt is sikerült megcserélniük - bármennyire is tűnik mérnöki szempontból teljesen indokolatlan butaságnak.
Nem mintha sok zárhoz lenne itt közöm: az eddigi öt helyből, ahol néhány hétnél hosszabb ideig laktam, mindössze egy házhoz tartozott kulcs. A diákszállókban meg hiába adnak egyet mindig a szobához, mivel általában tizenkét vadidegen alszik egy helyen, íratlan szabály, hogy senki nem zárja az ajtót; ha valaki lopni akar, amúgy is kockázat nélkül megteheti. Az ajtózárás itt csak arra lenne jó, hogy a késő éjszaka kulcs nélkül pisilni járó alkalmi szobatársainkat kínos helyzetbe hozzuk.

4. Történet:
Azt hittem, hogy csak én lakom mindig idióta helyeken, de nem: Új-Zélandon a szúnyogháló fogalma teljesen ismeretlen. Néhány éjszakát az amerikai barátaim amerikai barátainál töltöttünk Aucklandben, és ők mesélték, hogy a szomszédok hónapok óta csodájára járnak a házi készítésű szúnyoghálóiknak, hogy hát hiszen ez milyen praktikus.

5. Történet:
Van egy csodaszép erdő az étterem mellett:

01450050.JPG

És a csodaszép erdő közepén van egy lábtörlő:

01510059.JPG

 

...

 

A Szépen Terített Asztal verseny győztese pedig:

06330003.JPG

Szólj hozzá