2016. már 02.

Roadtrip part IV.

írta: Barton Bori

Visszamentünk aludni a glowworm-erdős kempingünkbe, és éjszaka megint elmentünk kirándulni – azt hiszem, ez azon kevés dolgok egyike, amit ha a nyolcszázadik alkalommal nézel meg, éppen olyan elképesztő, mint elsőre. És amúgyis, más helyeken többszáz dollárokat is elkérnek ezért, ami nekünk a 10dolláros (zuhanyzós) kempingünkhöz tartozik, úgyhogy butaság lett volna nem kihasználni.
Másnap reggel aztán elmentünk megnézni a McLarens Fallst. Sok-sok szikla, sok-sok víz. A sziklák mintha napozásra lettek volna tervezve, a sok kis vízesés pedig boldogan csobog bele egy pici tóba. A pici tó meglepően mély – még ha a képen látható hídról ugrasz is bele (mert egy kedves arcú, izmos fiatalember csábos mosollyal megjegyzi, hogy elég bátornak tűnsz hozzá), akkor sem tudod elérni az alját.

teljes_kepernyo_rogzitese_2016_02_25_154059.bmp

Másnap folytattuk az utunk észak felé, eljöttünk egészen Coromandelig. Az itt található hot water beach nevű strand tökéletesen megfelelt a nevéből adódó elvárásainknak; kezdem úgy érezni, hogy Új-Zélandon soha nem lehet kifogyni a fantasztikus helyekből. Délután volt egy interjúm, ami kicsit elhúzódott, így csak este 6 körül értünk le a partra (előtte a Cathedral Cove-ot is megnéztük, itt – mint később kiderült – a Narnia néhány jelenetét forgatták).

A strandon egy szembejövőtől kaptunk egy ásót és néhány tippet, hogy hol kezdjünk el építkezni, és rögtön neki is álltunk, mert közeledett a dagály. A terv az volt, hogy ásunk magunknak egy forró vizű medencét a tengerparton, amiben aztán az este hátralévő részét eltöltjük. A forró vizet megtalálni nem volt nehéz, ha kicsit belefúrtad a lábujjad a homokba, már el is kezdett felbugyogni. A forró vizes medencét egyben tartani annál nagyobb kihívás volt; ahogy emelkedett a medencénk fala, úgy emelkedett az óceán vízszintje is. Így aztán a forró vízben fetrengő fiatalok helyett elég hamar egy süllyedő hajó legénységére kezdtünk hasonlítani; amikor aztán a semmiből elkezdett zuhogni az eső is, már végképp esélyünk sem volt pihenni. Nem segített az sem, hogy mire bőrig ázva hazaértünk, hozzánk hasonló állapotban találtuk a sátrunkat is. Meg a hálózsákjainkat, a cipőinket, és a másnapi reggelinket.

teljes_kepernyo_rogzitese_2016_03_03_00117.bmp

Szólj hozzá

coromandel cathedral cove mclarens falls hot water beach